Dieta antystresowa

Dieta przy depresji – Stres stał się ostatnimi czasy stałym towarzyszem naszego życia. Praca, ciągłe zabieganie oraz problemy życia codziennego nie pozostają, jednak obojętne naszemu zdrowiu. Jeżeli jeszcze nie musimy ratować się środkami farmakologicznymi w celu łagodzenia i leczenia dolegliwości związanych z nerwicą i depresją warto zacząć przeciwdziałać skutkom stresu chociażby stosując odpowiednio skomponowaną w tym celu dietę.

Co jest dobre na nerwy i stres

Jak działa przewlekły stres? U wielu z nas przez lata rozwija się nerwica, która daje szereg nieprzyjemnych objawów somatycznych ze strony różnych narządów. Czasami nie zdajemy sobie sprawy z jej istnienia, a sygnałem ostrzegawczym, że coś jest nie tak stają się mrowienia i drętwienia różnych części ciała np. twarzy czy języka, bezsenność, uczucie „guli” w gardle oraz częste infekcje, które nie mają podłoża bakteryjnego i wirusowego.

Dieta w depresji

Dzięki właściwej diecie, która zawiera odpowiednie witaminy i minerały odpowiadające za właściwe funkcjonowanie naszego układu nerwowego możemy znacznie ograniczyć niekorzystny wpływ stresu na nasze zdrowie. Warto także postawić na suplementację opartą na związkach wzmacniających nasz organizm oraz np. magnezie i witaminach z grupy B, jak również naturalnych ziołach i wyciągach roślinnych.

Co jeść przy depresji

W diecie antystresowej podstawa jest spożywanie produktów bogatych w związki odżywcze oraz witaminy i minerały. W codziennym menu osób zestresowanych nie może zabraknąć:

  • Produktów bogatych w serotoninę – (pomidory, ziemniaki, kiełki, pełne zboża, banany), która podobnie jak ćwiczenia fizyczne wzmaga wydzielanie hormonu szczęścia
  • Roślin strączkowych – które zawierają duże ilości cynku, witamin z grupy B, magnezu, potasu oraz fosforu i biotyny
  • Orzechów – zawierają magnez, kwas lanolinowy, magnez, fosfor, selen oraz potas
  • Ryb morskich – bogatych w kwasy Omega 3 oraz witaminy, minerały i białko
  • Chudego mięsa – źródło białka, żelaza i witamin m.in. z grupy B
  • Świeżych warzyw i owoców – dostarczają witamin, błonnika oraz naturalnych przeciwutleniaczy
  • Naturalnego kakao i gorzkiej czekolady – spożywane z umiarem wzbogacają dietę w magnez

Sposób na nerwy

W ciężkich sytuacjach stresowych warto wspomagać się naparami ziołowymi np. melisą lub kozłkiem lekarskim, które są znacznie bezpieczniejsze i mniej szkodliwe dla zdrowia niż tabletki uspokajające.

Na stres i nerwy

Jeżeli chcemy, aby nasz organizm sprawnie funkcjonował mimo stresu warto zmniejszyć ilość spożywanej kawy i czarnej herbaty, gdyż napoje te wypłukują magnez z organizmu i utrudniają wchłanianie np. żelaza. Zrezygnować powinniśmy także z częstego picia alkoholu, palenia papierosów oraz spożywania ciężkostrawnych dań i produktów zawierających dużą ilość węglowodanów prostych, jak również białego cukru.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *