Dieta na serce – co jeść, aby usprawnić pracę serca?

Dieta na serce – serce masz tylko jedno, dlatego musisz jak najwcześniej zadbać o zdrowie swojego układu krążenia. Stosując odpowiednią dietę i nie stroniąc od aktywności fizycznej, zadbasz o swoje zdrowie nie tylko w najbliższej, ale także znacznie odległej przyszłości.

Serce to jeden z najważniejszych narządów, o którym niestety często zapominamy. Efektem jest postępująca fala zawałów i problemów sercowo – naczyniowych u ludzi w młodym wieku – dzisiejszy 30-latek znacznie częściej cierpi z powodu chorób serca niż jeszcze 20 lat temu!

Jak dbać o serce?

Co wpływa na zdrowie Twojego serca? Brak ruchu, palenie tytoniu, nadużywanie alkoholu, stres i przepracowanie oraz dieta bogata w niezdrowe tłuszcze i nadwaga to główni wrogowie Twojego układu krążenia. Dotychczasowe nawyki możesz zmienić w każdym momencie swojego życia, a już po kilku tygodniach Twoje serce zacznie o wiele lepiej funkcjonować!

Dieta sercowa

Znacząca liczba dorosłych Polaków oraz ogromny odsetek dzieci na co dzień korzysta z barów szybkiej obsługi, spożywa posiłki, które nie dostarczają optymalnej ilości składników odżywczych oraz dodatkowo zapomina o aktywności fizycznej. Przeciętny kilkulatek spędza codziennie kilka godzin przed telewizorem, a nastolatek potrafi cały dzień poświęcić na wpatrywanie się w monitor komputera – skutkuje to rosnącą falą otyłości oraz pogłębiającymi się problemami zdrowotnymi. Nie mniej niepokojąco wygląda tryb życia dorosłych – siedząca praca, stres i jedzenie w biegu oraz brak odpoczynku skutkują zawałami, udarami i szeregiem innych chorób np. nadciśnieniem czy zwiększonym poziomem złego cholesterolu.

Choroby serca objawy

Dieta na serce – jak skomponować jadłospis, aby służył zdrowiu serca? Wcale nie jest to tak trudne, jak mogłoby się wydawać! Wystarczy postawić na zróżnicowaną dietę, która dostarczy do organizmu zdrowe tłuszcze obecne np. w rybach i orzechach, pełnowartościowe białko pochodzące z chudych mięs i ryb oraz przetworów mlecznych, obecne w warzywach i owocach witaminy i minerały, a także produkty pełnoziarniste.  Odpowiednie menu poprawi m.in. krążenie wieńcowe, a poprawa krążenia to zdrowszy, lepiej odżywiony i dotleniony organizm!

Choroba wieńcowa skutki

Zdrowiu serca sprzyja także regularne spożywanie posiłków, unikanie słodkich i słonych przekąsek, które są źródłem zabójczych tłuszczów trans, picie wody oraz codzienna aktywność fizyczna – już zwykły spacer pozwala pobudzić krążenie i doskonale wpływa na zdrowie Twojego serca!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *