Dieta w niedoczynności tarczycy – jak powinna wyglądać?

Tarczyca jest gruczołem odpowiadającym za niezbędne dla metabolizmu hormony: tyroksynę, trójjodotyroninę i kalcytoninę. Jej niedoczynność sprawia, że pojawiają się problemy z nadwagą, odczuwamy ciągłe zmęczenie, ciężko jest nam się skoncentrować. Pojawiają się niedobory składników mineralnych. To schorzenie wymaga leczenia i stosowania odpowiedniej diety, która korzystnie wpłynie na nasze samopoczucie i zapobiegnie przybywaniu kolejnych kilogramów.

Przeczytaj także: Gołąbki przepisy

Jod – niezbędny składnik diety przy niedoczynności tarczycy

Jod jest składnikiem hormonów tarczycy i jego niedobór może być przyczyną choroby. Musimy koniecznie wprowadzić go do swojej diety, jeśli chcemy poprawić swój stan zdrowia. Znajdziemy go w tłustych rybach morskich, owocach morza, algach. Przede wszystkim należy spożywać te produkty, ponieważ inne źródła mają jego zmienną zawartość.

Żelazo i selen

Ważne jest to, aby w diecie znalazła się duża ilość łatwo przyswajalnego żelaza. Znajdziemy je w chudym mięsie czerwonym, drobiu, rybach, jajkach. Istotny jest także selen, który uczestniczy w przemianie hormonów tarczycy. Jego źródłem są orzechy, słonecznik, sezam.