Koktajle owocowe odchudzające

Koktajle owocowe są naszym sprzymierzeńcem w walce ze zbędnymi kilogramami. Nie tylko dostarczają niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu witamin i minerałów, ale także są cennym źródłem błonnika, który pozwala usprawnić metabolizm, oczyszcza organizm z toksyn i przyśpiesza trawienie.

Koktajle owocowe na odchudzanie

Spożywanie koktajli owocowych w czasie stosowania diety pozwala zabić głód oraz zapewnia dawkę niezbędnych w procesach metabolicznych witamin oraz spowalniających procesy starzenia antyoksydantów. Dzięki nim przyśpieszamy przemianę materii oraz spalanie tkanki tłuszczowej, co pozwala szybciej zauważyć efekty odchudzania.

Koktajle warzywne odchudzające przepisy – Koktajle owocowe możemy także stosować po zakończeniu diety i zastępować nimi jeden z posiłków np. drugie śniadanie lub kolację, dzięki czemu ograniczymy ryzyko wystąpienia efektu jo-jo.

Może cię zainteresować: Frytki jak z McDonalda

Dieta koktajle

Koktajle odchudzające możemy przygotować z różnych składników, co pozwala urozmaicić naszą dietę. Ich przygotowanie jest banalnie proste, jednak należy pamiętać o jednej zasadzie – nie możemy dodawać do nich cukru oraz mieszać z gotowymi sokami owocowymi, które często zawierają masę słodzików, konserwantów oraz barwników.

Koktajle oczyszczające odchudzające

koktajle-odchudzajace-1-155400_LKoktajle możemy przygotować z różnych owoców. Najlepiej sprawdzą się te o niskim indeksie glikemicznym np. pomarańcze, grejpfruty, porzeczki, żurawina, aronia, jagody i borówki, kwaśne jabłka, awokado, brzoskwinie, kwaśne gruszki, arbuzy, truskawki, maliny i morele. Generalnie im bardziej kwaskowate owoce wybierzemy, tym bardziej ograniczymy przyswajanie cukru owocowego i szybciej schudniemy.

Niskokaloryczne koktajle

Do koktajli odchudzających możemy dodać także doskonale komponujące się ze smakiem owoców warzywa np. marchew, buraki ćwikłowe, seler naciowy oraz natkę pietruszki, dzięki czemu podwyższymy ich wartość odżywczą i zwiększymy podaż błonnika pokarmowego. Do przygotowywanych napojów możemy także dodać niewielką ilość jogurtu naturalnego, otręby, płatki owsiane lub siemię lniane oraz usprawniające trawienie przyprawy m.in. imbir lub cynamon.

Koktajle owocowo warzywne przepisy

Wyciśnij sok z 3 dużych pomarańczy tak, aby uzyskać szklankę świeżego soku i połącz ze startym na tarce o małych oczkach lub zmiksowanym świeżym imbirem. Ilość imbiru uzależniona jest od gustu – smaczny i niezbyt intensywny w smaku napój otrzymasz używając około 2 cm kawałka imbiru.

  • Koktajl z czarnej porzeczki i jagód

Składniki: ½ szklanki oczyszczonych z łodyżek i szypułek owoców czarnej porzeczki, ½ szklanki jagód lub borówek, sok z połowy cytryny lub limonki.

Przeczytaj też: Przepis na czosnkowe tłuczone ziemniaki

Odchudzajace koktajle

Zmiksuj owoce i dodaj sok z cytryny. Koktajl najlepiej smakuje schłodzony i udekorowany listkami świeżej mięty lub melisy.

  • Koktajl z grejpfrutów i pomarańczy

Grejpfruty szczególnie korzystne wpływają na utratę wagi. Aby przygotować koktajl potrzebujesz 2 średniej wielkości czerwonych grejpfrutów oraz 1 dużej pomarańczy. Wyciśnij sok z owoców i połącz ze sobą. Pij po schłodzeniu.

  • Koktajl z malin i aronii

Szejki na odchudzanie

Ten koktajl jest szczególnie bogaty w witaminę C oraz błonnik. Aby go przygotować potrzebujesz szklankę malin i szklankę owoców aronii. Koktajl doskonale sprawdza się także, jako lek na przeziębienie – wystarczy do niego dodać starty imbir i otrzymamy pyszny i rozgrzewający napój, który pomoże złagodzić objawy choroby.

Zdrowe odchudzanie przepisy

Koktajle odchudzające możemy przygotować z różnych owoców, które połączymy w ulubione zestawy. Ważne, aby koktajl zawsze stanowił zastępstwo dla posiłku, a nie jego dopełnienie. Najlepiej odchudzające koktajle owocowe spożywać zamiast kolacji.

3 Responses to Koktajle owocowe odchudzające

  1. Irka napisał(a):

    Takie koktajle to świetna sprawa i sama od jakiegoś czasu wprowadziłam je w swojej diecie. Co więcej, nawet w przypadku dzieci mogą być świetną alternatywą dla niezdrowych i zawierających puste kalorie deserów:)

  2. Green Bay napisał(a):

    Rewelacja 🙂 Kiedyś myślałam, że świeży sok to jedynie sok marchewkowy z sokowirówki, jednak teraz za nic bym nie oddała mojej wyciskarki 🙂 Pełno alternatyw, smaku, różności i wspaniały sposób na przemycenie wartości odżywczych zarówno dzieciom, jak i facetom 😀

  3. Dorota napisał(a):

    Na pewno przetestuję przepisy, które podaliście, bo koktajle wprost uwielbiam! Od jakiegoś czasu próbuję zgubić kilka kg, kupiłam sobie dobry blender z Morphy Richards i staram się jeść zdrowe rzeczy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *